TOÇEV Hakkında

Okumak isteyen ancak  ailesinin maddi yetersizliği nedeniyle okuyamayan ya da çalışmak zorunda kalan çocuklarımıza tüm eğitim hayatları boyunca maddi ve manevi destek veriyoruz. “Okumak her çocuğun hakkıdır” diyerek çıktığımız yolda her çocuğu birey olarak kabul edip, onların kültürlü, bilgili, uyumlu, üretken olmaları ve toplumsal hayata kazandırılmaları için hiç durmadan çalışıyoruz.

Her adımımızda ve her projemizde barışçı, birleştirici, eğitici, şeffaf ve sevgi dolu olmayı kendimize görev edindik ve bu misyonumuzla da herkese örnek olmayı hedefliyoruz. 23 yıldır siyasetlerüstü duruşumuzla, her tür etnik ve ideolojik tanımlamanın üstünde ve dışında olmamızla gurur duyuyoruz.

İnandığımız yolda ilerlerken, onlara dokunduğumuzda geleceklerinin değişeceğini düşündüğümüz nice çocukla karşılaşıyoruz. Bir sivil toplum kuruluşunda çalışıyor olmanın sorumluluğu yanı sıra bize dokunan her çocukla insan olmanın hazzını ve mutluluğunu yaşıyoruz.

Onların gözlerindeki ışıltıdan, dudaklarındaki küçük bir tebessümden ve sizin gibi çocuklarımızı okutmak isteyen destekçilerimizden aldığımız güçle aydınlık bir Türkiye için hep beraber yürüyoruz.  

KISACA TARİHÇEMİZ

TOÇEV, 1994 yılında Vakıf Başkanımız Ebru Uygun ve 5 arkadaşının, 5 çocuğun eğitim hayatını değiştirmek için yola çıkış hikayesi ile kuruluyor.

İstanbul’da eğitimlerine destek olduğumuz çocuklarımız ile başlayan serüvenimizde Türkiye’ye açılımımız, 1998 yılında gerçekleştirdiğimiz Tunceli seyahatiyle başladı. GAP Bölgesine giderek o bölge ihtiyaçları için projeler geliştirdik ve kampanyalar düzenledik.

2000 yılına kadar asal görevimiz olan, okumak isteyen çocuklarımıza eğitim hayatları süresince destek vermek amacıyla ülkenin her köşesine ulaştık. Bu seyahatlerimizle farklı sorunlarla tanıştık, tartışmaya açtık ve çözümler üretmeye çalıştık.

“Yaşasın Okulumuz”dan aldığımız güçle, 20 üzerinde kurumsal sosyal sorumluluk projesine imza attık.

1994 yılında 5 çocukla başlayan yolculuğumuz, ülkemiz ve çocuklarımız için hayata geçirdiğimiz  projelerle 23 yıl sonunda, 5 milyonu aşkın çocuk ile devam etmektedir.

 

HEDEFLERİMİZ

  • Okumak her çocuğun hakkıdır’ ilkemiz doğrultusunda okuttuğumuz çocuk sayısını arttırmak,
  • Destek olduğumuz çocukların ihtiyaçlarını kaliteden ödün vermeden karşılamak, çocuklarımızın eğitim ve gelişim seviyelerini arttırmak,
  • Eğitim ile ilgili tespit ettiğimiz sorunlara çözüm getirecek projeler üretmek,
  • Kurumsal firmaların, halkın ve basının desteği ile projelerimizi Türkiye geneline yaymak, daha fazla çocuğa ulaşmak,
  • Toplumsal katılımın en etkili yolu gönüllülük olduğundan gönüllülerin organizasyon merkezi olmak,
  • Diğer sivil toplum kuruluşlarıyla daha güçlü işbirlikleri kurmak ve ortak projelerde etkin olmak,
  • Sivil toplum kuruluşlarını bir sektör tanımı içinde konumlandırmak ve bunu sürdürmek,
  • TOÇEV’i uluslararası düzeyde daha etkin ve görünür kılmaktır.

MİSYONUMUZ - VİZYONUMUZ

  • Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsemektedir.
  • Çocuk hakları sözleşmesinin ana ilkesi olan “çocuğun yüksek yararı”nı tüm faaliyetlerinde temel alarak, çocuklarımızın geleceği için çalışmaktadır. 
  • Çocuğa saygıyı her çalışmasında ön planda tutmaktadır. 
  • Ülkemizdeki tüm çocukların eğitim düzeyini ve kalitesini yükseltmeyi hedeflemektedir.
  • Çocuk ihtiyacının karşılığı olmayı ve paylaşmayı önemsemektedir.
  • Yapıcı, pozitif, şeffaf ve tutarlı bir anlayışla çocuklara dokunabilmeyi ve çözümler üretmeyi kurumsal duruşu olarak benimsemektedir.
  • Siyasetlerüstü duruşuyla, her tür etnik ve ideolojik tanımlanmanın dışında ve üstündedir.
  • Paylaşmanın hayatımıza ve çevremize katacağı değeri unutmamaktır.
  • Toplumdaki yapıcı değişimleri gerçekleştiren en önemli sektörün STK'lar olduğunu bilmektedir.
  • TOÇEV, Türkiye için STK’ların gelişip güçlenmesi gereken bir ihtiyaç olduğunu ve bu ihtiyaca rehberlik etme sorumluluğunu unutmamaktır.
  • Tüm STK’larla, yerel yönetimlerle, kurumlarla ve halkla, dengeli ilişkiler kurarak, diğer STK’lara örnek olmayı hedeflemektedir.

TOÇEV,DOĞRU DOKUNMAYI VE PAYLAŞMAYI BİLMEK DEMEKTİR.