Kapadokya Gezimizde Çocuklarımızla Buluştuk!

Kültür gezimiz için öğrencilerimizle birlikte 26 Temmuz Salı sabahı İstanbul’dan Nevşehir’e doğru yola çıktık. Keyifli ve heyecanlı yolculuğun ardından akşamüstü Ürgüp Öğretmenevi’ne vardık. Ertesi gün tur rehberimiz ile buluşarak Kapadokya gezimize başladık. Devrent Vadisi, Zelve, Paşabağı ve Avanos’u gezdik. Bizim Ev Restaurant’ta öğle yemeğimizi yedik. Ardından Avanos Sallanan Köprü, Göreme Açık Hava Müzesi, Esentepe ve Uçhisar’a gittik. Perşembe sabahı öğretmenevinde yaptığımız kahvaltının ardından rehberimiz ile birlikte Derin Kuyu’ya giderek yeraltı şehirlerini gezdik. Ardından Ihlara’ya giderek tarihi atmosferiyle Aslan Restaurant’ta öğle yemeği yedik. Ihlara Vadisi’ndeki doğa yürüyüşümüzden sonra Ağzı Karahan Kervansarayı’na uğradık. Akşamüstü Ürgüp’e dönerek Asmalı Konak’ı gezdik. Akşam yemeği için Ürgüp Develili Pide Restaurant’a gittik, sonrasında çay bahçesinde oturarak keyifli zaman geçirdik. Cuma sabahı da İstanbul’a dönmek için yola çıktık.

ÇOCUKLARIMIZDAN MEKTUPLAR

Kapadokya gezimiz çok güzel geçti. Çok ilginç ve tarihi yerler gördük. Ama içlerinden en çok Yeraltı Şehri ilgimi çekti. Eski insanlar yerin 55 metre altında mükemmel bir sığınak yapmışlar. Kapadokya gezisinin bu kadar güzel olabileceğini hiç düşünmemiştim. Nevşehir'in her yerini rehberimiz ile gezdik. Birçok yerin çok değişik hikayeleri varmış. Bu hikayeleri öğrendik. Kiliseler, Avanos Ihlara Vadisi, Peri Bacaları, Yeraltı Şehri... Hepsi birbirinden güzel yerlerdi. Kiliselerin duvarlarındaki resimlerin yüzyıllar geçmiş olmasına rağmen silinmemesi çok dikkat çekiciydi. Öğretmenevi ve oradaki insanlar da mükemmeldi. Tanıdığım insanlar çok sıcak kanlılardı. Bizi çok iyi ağırladılar. İleride bir gün yine gidip gezmek isterim. Bize bu imkanı sağlayan herkese çok teşekkür ederim.