Eğitim Bölümümüz Hakkında

BİZ, okumak isteyen ancak ailesinin maddi yetersizliği nedeniyle okuyamayan ya da çalışmak zorunda kalan çocuklarımıza tüm eğitim hayatları boyunca maddi ve manevi destek oluyoruz.

Küçük yaşta vakıf bünyemize katılan çocuklarımızın hayatlarına dokunuyor, kendilerini özel hissetmelerini sağlıyor, onlarla birlikte her geçen gün büyüyen kocaman bir aile oluyoruz.

NASIL MI YAPIYORUZ?

• Çocuklarımıza destek olmaya ilköğretim çağında  başlayıp üniversiteyi bitirinceye dek sürdürüyoruz.

• Psikologlarımız eşliğinde gerçekleştirdiğimiz ev ziyaretleri ile çocuklarımızla sohbet ediyor, ruhsal ve bedensel gelişimlerini yakından takip ediyoruz. Özel ilgiye ihtiyacı olduğunu belirlediğimiz çocuklarımıza psikologlarımız, gönüllü psikiyatristlerimiz ve aile danışmanlık merkezlerimiz eşliğinde özel destek programları uyguluyoruz.

• Yaş gruplarına göre belirlediğimiz sosyal aktivitelerle abla ağabey ilişkisini kuvvetlendiriyor, doğru rol modeller ile tanışmalarını sağlıyoruz.

• Doğrudan para yardımı yapmak yerine çocuklarımızın tüm ihtiyaçları kişiye özel paketlerde ayni olarak ulaştırılıyor, her daim bizi arayabileceklerini hissettirerek aile olgusunu daha da güçlendiriyoruz.

SOSYAL  AKTİVİTELER DÜZENLİYORUZ

Çocuklarımızın eğitimlerinin yanı sıra sosyal gelişimlerini de tamamlamış bireyler olarak yetişebilmeleri için, yaş ve gelişim durumlarına göre aktiviteler düzenliyoruz. Amacımız geleceğe güvenle bakan, özgüveni gelişmiş gençler yetiştirebilmek.

NEDEN SOSYAL AKTİVİTELER YAPIYORUZ?

Aktivitelerimizde bir araya gelen öğrencilerimizin; iletişim becerileri gelişiyor; kendilerini doğru ifade ederek yanlış anlaşmalara meydan vermeyen yetişkinlere dönüşmelerini sağlamaya çalışıyoruz.

Öz güven duygusu ve sorumluluk alma bilinçleri artıyor; başarıya ulaştıkça üst düzey sorumluluk almaktan kaçınmıyorlar. Böylece her birini hayata hazırlama konusunda avantaj sağlamış oluyoruz.

Sosyal ve toplumsal bilinç kazandırarak toplumsal olaylara karşı duyarlılıklarını artırıyoruz. Yararlı ve zararlıyı ayırabilip tepki ya da takdir duygularını ifade etmekten çekinmeyen bireylere dönüşmelerini sağlıyoruz.

Geleceklerindeki iş yaşamlarında başarılı olmaları için birlikte uyum içinde çalışmalarına olanak sağlıyoruz. Kaynaşma ve dayanışma ruhu içerisinde hareket edebilme, nerede nasıl konuşup, nasıl davranacağını öğrenme sürecinde sosyal etkinliklerin önemi büyük.

Eldeki bilgileri sağlıklı yorumlayıp inisiyatif kullanarak doğru ve çabuk karar alabilmeleri, gözlemledikleri olaylarla ilgili sebep sonuç ilişkisi kurmaları ve elde ettikleri verilerden çıkarımlarda ve önsezide bulunabilmeleri, çevrelerinde olup bitenlere kapsamlı bakış açılarıyla yaklaşarak öngörüde bulunma becerilerini artırıyoruz. 

Olaylara geniş ve farklı perspektiften bakabilmeyi öğrenmelerini sağlıyoruz. Böylelikle, karşılaştıkları durumların artıları ve eksilerini iyi hesap ederek kısa ve uzun vadede sonuç alırken doğru kararlar alabilme becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz.

Temel dil becerilerini geliştirebilme, anlama, anlatma, okuma, dinleme, konuşma yazma becerilerini kazanma ve geliştirme konusunda sosyal etkinlikler önemli uygulama alanları oluyor. 

Öğrencilerimiz sosyal aktivitelerimize gelirken, yaşadıkları şehrin farklı bölgelerini görme imkanı yakalıyor. Bu sayede vizyonları gelişiyor ve aktif yaşam biçimi benimseyebiliyorlar. 

Çocuklarını getirerek onlarla birlikte yeni yerler görme, sosyalleşme ve bu yeni deneyimi hemen akabinde çocuklarıyla paylaşma imkanı yakalayan veliler ise, çocuklarının gelişimi ve aile paylaşımı açısından yarattığımız fırsat için teşekkür ediyorlar.

ATÖLYELERİMİZ

Çocuklarımızın gelişimlerini desteklediğimiz bir diğer önemli çalışmalarımız da atölyelerimiz. Çocuklarımızın sosyal, zihinsel ve duygusal farkındalık sağlayıp, kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için, her biri ayrı konseptli atölye çalışmaları düzenliyoruz. Örneğin “Sosyal Çevrem ve Ben” konseptli atölye çalışmamızda çocuklarımızın sosyal çevrelerini daha iyi kavrayabilmeleri ve bu çevredeki konumlarını daha iyi anlamalarını sağlayarak özgüvenlerinin güçlenmesini amaçladık.

Küçük yaştan itibaren kazandırmayı hedeflediğimiz bu özelliklerin her biri, yetişkin bir birey olduklarında farklı beceriler olarak hayatlarına artı değer katacak. Bu fırsat mevcut hayat şartlarında sıkışıp kalarak değil, verilen imkanları değerlendirip onun da ötesine ulaşmayı hedefleyerek gerçekleşiyor. Yirmi yıldır büyüttüğümüz öğrencilerimizin farkındalık düzeyi yüksek, fırsatları yakalayabilen ve kendi geleceklerini en iyi şekilde inşa etme becerisine sahip yetişkinlere dönüştüğünü görmenin verdiği keyfi herkesin tatmasını diliyorum. Bir çocuğumuz, bir kardeşimiz daha varmış gibi onların bireysel başarısına tanık olup gurur duymak bizim için büyük bir şans ve ayrıcalık.

Ceyda Demirbaşoğlu (TOÇEV - Psikolog)

AKTİVİTELERİMİZ;

  • Tiyatro,
  • Sinema,
  • Spor ve oyun faaliyetleri,
  • Tarihi mekanlara geziler,
  • Sergiler,
  • Psikodrama çalışmaları,
  • Atölye çalışmaları (meslek ve okul tanıtımları, alanında başarılı kişilerle eğitim amaçlı organizasyonlar). 

GELENEKSEL ORGANİZASYONLARIMIZ;

  • Çocuklarımız ve ailelerinin katıldığı iftar yemeğimiz,
  • Çocuklarımızla birlikte eğlendiğimiz yılbaşı partimiz,
  • Yine çocuklarımız ve ailelerinin katıldığı bahar pikniğimiz.

TEMEL İHTİYAÇLARINI KARŞILIYORUZ;

Her organizasyonumuz, çocuklarımız açısından eğitimsel sonuçlar hedeflenerek tasarlanır.

Çocuklarımız için gerçekleştirdiğimiz tüm organizasyonlarımıza gönüllü olarak doğrudan katılımınız, hem çocuklarımıza hem de TOÇEV ailesine her zaman gurur ve mutluluk verecektir.

İLKÖĞRETİM VE LİSE ÖĞRENCİLERİMİZE;

Çocuklarımıza sağlık desteği veriyor, dengeli ve sağlıklı beslenebilmeleri için gıda desteği sunuyoruz. Ruhsal ve fiziksel gelişimlerini tamamlamış bireyler olarak yetişebilmeleri için psikologlarımız eşliğinde rutin ev ziyaretleri yaparakçocuklarımızı yakından takip ediyoruz. Yılda üç kez çocuklarımızın temel ihtiyaçlarını, israfa sebebiyet vermeyecek şekilde tespit ediyor, isimlerine hazırladığımız özel paketlerde ulaştırıyoruz.

Eğitim-öğretim yılı başlangıcında;

  • Kırtasiye malzemesi, 
  • Okul ve spor ayakkabısı, 
  • Eşofman, 
  • İç çamaşırı, 
  • Çorap, 
  • Çocuğun gelişimiyle bağlantılı olarak ihtiyaca göre okul forması,
  • İki yılda bir okul çantası, 
  • İsteğe bağlı olarak çocuklara test kitabı.

Kış döneminde;

  • Bot,
  • İki yılda bir mont,
  • Çorap, 
  • İç çamaşırı, 
  • Kazak/Hırka, Gömlek, Pantolon,
  • Hikaye/roman türü kitaplar.

Bahar döneminde;

  • Tişört,
  • Çorap,
  • İç çamaşırı,
  • Ergen çocuklarımıza hijyenik ped ve deodorant, 
  • Hikaye/roman türü kitaplar.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİMİZE;

Üniversitelerin tatil olduğu dönem dışında, her ay düzenli olarak harçlık desteğinde bulunuyoruz.

Yaz aylarında manevi ailelerimizin havuzda biriken bağışlarını, her eğitim öğretim dönemi başında ihtiyaca göre harç ve yurt parası olarak öğrencilerimize veriyoruz.